lördag, februari 03, 2007

Konspirationsteorier

Jag väljer att vänta med mitt inlägg om frihet, det kommer inom kort.

Har du någon gång upplevt saker som du känner är arrangerat? Riktigt osannolika saker som gör att man börjar fundera lite extra. Det var jag med om idag, en mycket märklig bussresa. Idag åkte jag ner till Stockholm en snabbis. Eftersom jag hade gott om tid så valde jag att ta bussen från Arlanda in till City. Det finns speciella bussfiler där bara bussarna får köra, för att de inte ska bli så försenade när det är rusningstrafik. Och det var verkligen rusningstrafik! Mitt i allt så kör en bil rakt in på bussfilen så att vi är på väg att krocka. Det sjukaste av allt var att bilen sedan låg i 20km/timmen och vi tog oss inte förbi. En stund senare gasade den på och försvann. Men det gick bara några minuter så händer det igen, en ANNAN bil gör exakt samma sak, kör ut på bussfilen och lägger sig för att krypköra! VAD??? Det var inte svårt att börja få konspirationsteorier, satt jag på en buss tillsammans med någon person som avsiktligt skulle bli försenad, eller vad handlade det om? Jag har ingen aning, men såna här händelser får i alla fall mig att fundera på hur mycket det är som händer utan att vi har en aning om vad som händer under ytan. Då menar jag inte andligt, utan faktiskt mer i "den undre världen". Jaja, det var ju ingen bomb på bussen eller så, och det var inte ens säkert att det var något skumt med de där bilarna som sinkade oss... men man vet aldrig. :)

Inga kommentarer:

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!