måndag, maj 11, 2009

Aktiva helger

När man jobbar som jag gör så har jag insett att helgerna ofta blir väldigt bokade. Helgen som gick var det ungdomsmöte i Storfors där ungdomskören sjöng och jag predikade, det kändes bra. Lördagen hann vi knappt äta middag, först relationskurs hela dagen, sen predikade jag i kyrkan på Ladrike camping, Lanokagården. Söndag var vi på Djupvikskyrkan, sen på kvällen var det en ekumenisk träff på Strömnäskyrkan. Det blev en ordentlig kyrkturné. Storfors EFS -> Kustkyrkan -> Lanokagården -> Djupvikskyrkan -> Strömnäskyrkan. Skönt att helgen är över, även om det var en givande helg! Nu laddar vi för fullt på Storstrand och invigningen.

Helgens program:
Fredag 15 maj
18:00 After Work med Tacobuffé
20:00 Konsert: Roland Utbult, fri entré!
21:30 Café med öppen scen

Lördag 16 maj
15:00-17:00 Barnens kalas
Gratis korv, godis o aktiviteter för barn upp till 12 år.
19:00 Invigningsfest med mingel

Söndag 17 maj
11:00 Invigningsgudstjänst
Predikan: Lars Öberg, sång: jag & Johanna.
Efter gudstjänsten blir det tårtkalas!

Välkommen till Storstrand nu till helgen!
Mer info: www.storstrand.nu

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena Jonas!
GRATTIS till allt det som hänt i ditt liv sen vi hördes senast! Vet ej om du fått de mejl jag skickat, men GRATTIS på dig!
Lovad vare Herren! Han är på Tronen! Dock lämnar Han den snart för att hämta hem sin Brud! Må vi alla vara redo!

NÅD och FRID,

~ Thommy Ö ~

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!