tisdag, september 09, 2008

Det godaste godiset

Lösgodis är fantastiskt gott! Det bästa är att man kan plocka bara goda godisar. När man står där och väljer så ser man ut de godaste... "åh, den där sorten får jag inte missa!". När man till sist plockat färdigt, bara lite av varje sort, upptäcker man att påsen är så tung att den nästan går sönder i botten. När man kommit hem, eller rättare sagt, redan i bilen på väg hem från affären börjar smaskandet. Sakta men säkert minskar innehållet, och det är då man gör den hemska upptäckten!
"Nej... den där godisen vill jag inte ha"... Man börjar gräva efter den godaste godisen i påsen, och till sist ligger det kvar några sorter som man inte ens vill ha! Men vänta nu... hade jag inte valt ut enbart de goda godisarna i affären? Hur kommer det sig nu att jag inte vill ha vissa av sorterna? Vad är det som händer mellan affären och hemma som jag inte förstår? Har jag blivit mätt? Knappast, eftersom jag garanterat skulle äta mer, bara jag haft de "goda" sorterna kvar. Vad är det som händer då? Jag har inget rakt svar, förutom att vi människor är riktigt korkade ibland.

1 kommentar:

Unknown sa...

Haha. När jag var yngre och (o?)förståndigare brukade jag bara smaska i mig halva godisar så jag hade kvar alla de godaste halvorna till slutet. :-) Kul att se att du skriver, jag brukar skriva ungefär lika ofta som du. Nu har det dock blivit ett par nya inlägg. Jag länkar till din blogg så jag tycker du ska länka till min! >:-) Ha det bra, vi hörs!

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!