onsdag, oktober 10, 2007

Vanans makt

Äntligen tillbaka! Jag har inte prioriterat min blogg på länge,
men däremot har jag hakat på trenden med Facebook.
En mycket trevlig sida om du frågar mig!

Idag tänkte jag skriva lite om vanans makt...
För ett par veckor sedan bytte jag hylla för min tandkräm, jag hade
ingen aning om att det skulle ställa till med så mycket problem!
Under en hel veckas tid sträckte jag automatiskt handen upp till
hyllan där tandkrämen brukat stå, utan resultat, eller med resultatet
att jag rev ner något annat trevligt i handfatet. Det fick mig att tänka
på hur automatiserad man är som människa. I alla fall jag!
De vanor man skaffat sig är otroligt svåra att programmera om.
Tänk att en så enkel sak som att sätta lite tandkräm på sin tandborste
kan bli så krångligt när man har gjort förändringar.

Att påstå att man inte har några vanor alls som människa är inte
realistiskt, men vilka vanor har man? Har du funderat över dina egna vanor?
Det kan vara ganska kul att tänka till en stund på det,
även om man inte tänker göra några förändringar så
är det nog bra att vara medveten. :)

Jag har inte lyckats få bloggskrivandet till en vana än,
men jag hoppas att det kommer att bli det.
Och nu finns även min blogg att läsa direkt på Facebook,
leta gärna reda på mig där om du inte redan gjort det.

Peace
Jonas

1 kommentar:

Anonym sa...

Förvåningen - och glädjen - är stor: Jonas bloggar igen!! :-D

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!