måndag, januari 29, 2007

Utseende

Under en dryg veckas tid har jag blivit mer och mer störd när jag suttit framför datorn. Allt började med att jag gick en sväng på stan. Gick in på en av datorbutikerna och kollade på tangentborden. Där låg det... Wow! Det absolut snyggaste tangentbord jag någonsin sett. Mitt egna där hemma hade börjat strula lite så jag bestämde mig för att handla. Kanske inte det billigaste jag hittade, men jag visste att jag skulle bli nöjd. Jaha, ok... nu är det bara ett litet problem. Tangentbordet har inte en tangent rätt känns det som! Ett blogginlägg som i vanliga fall skulle ta 10 minuter att skriva tar nu en timme, bara för att jag måste använda backspace (eller försöka använda backspace) mer än vad jag använder alla andra bokstäver. *suck*

Idag slog mig tanken... va korkat att välja efter utseendet, när man inte funkar bra ihop! Visst ser tangentbordet bra ut där det ligger, men syftet med ett tangentbord, vad är det? Att kunna skicka signaler från fingrarna till datorn, på ett så bra sätt som möjligt. Det har mitt nya tangentbord misslyckats med totalt! En lite djupare slutpoäng skulle kunna lyda: Låt inte utseendet avgöra när du väljer vem du ska leva resten av ditt liv med. Ett tangentbord kan man alltid byta ut, men livet med en annan människa är betydligt mer komplicerat än så.

3 kommentarer:

Andreas S sa...

Usch! Att byta tandgentbordslayout är tortyr!

Jonatan sa...

Hej Jonas!

Kul att se dig här. Bra inlägg... Ehmm... Du har nån på gång kanske? Elle?!? :-)

/Jonte

Anonym sa...

Klok iakttagelse!
Lycka till när du ska "köpa" nästa "tangentbord" ;-)

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!