onsdag, september 20, 2006

En norrlänning i Sthlm

Igår var jag i Stockholm, absolut inte för första gången, men det kändes helt skumt. Jag måste ha varit riktigt trött. I vanliga fall brukar stressen där nere inte påverka mig speciellt mycket, men nu blev jag helt borta. Det började med att jag ställde mig i kön för att få tag i biljetter för tunnelbanan. Jag förstod inte varför folk köade på ett så konstigt sätt och jag hittade inte riktigt början av kön. Till sist insåg jag mitt misstag, det var ju kölappar som gällde!! Jag tog en kölapp och väntade en evighet, till sist blev jag less och gick förbi Pressbyrån en snabbis, när jag kom tillbaka så hade mitt nummer redan varit! Jag tog en ny kölapp och insåg att jag hade glömt det jag köpte på pressbyrån vid kassan! Sprang tillbaka och hämtade mina varor, som tur var stod de kvar.

Sen gick resten av resan rätt bra, tog mig till Crossnets kontor och hade en trevlig eftermiddag där. Igår insåg jag att jag aldrig skulle trivas i Stockholm.

Inga kommentarer:

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!