söndag, september 10, 2006

Tiden

Fyllde 27 år idag, och kan informera om att jag fortfarande är närmare 25 än 30! :) I helgen har jag varit tillsammans med några vänner och hälsat på en kompis utanför Lycksele. En grymt trevlig helg! Ibland kan det vara skönt att bara koppla bort allt och åka iväg så där. Vi bakade årets godaste Pizza, tog det lugnt och levde livet helt kravlöst och enkelt.

Vi avslutade helgen med att besöka Missionskyrkan i Lycksele. En medelålder på 60+, men en bra predikan om hur viktigt det är att bry sig om människor som man har runt omkring sig. Sen satt vi och fikade med ett äldre par, 85 år gamla, de var riktigt trevliga!

Kom hem för en stund sen och kollade mailen och blev lätt chockad när jag läste dagens bibelord som jag får varje dag i min mailbox från Heartlight.

Isaiah 46:4
[The Lord says,] "Even to your old age and gray hairs, I am he, I am he who will sustain you. I have made you and I will carry you; I will sustain you and I will rescue you."

Om det var slumpen eller Guds humor är svårt att säga, men lite kul var det i alla fall. :)
En ny vecka ligger framför, nya möjligheter och nya utmaningar, hoppas att det ska bli en bra vecka för dig som läser det här.

*** Veckans tips ***
ta en titt på www.jctv.org, min absoluta favoritkanal, gratis att titta på via hemsidan!

Inga kommentarer:

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!