fredag, september 01, 2006

Öppen himmel

Åkte hem från några vänner för en stund sedan och slog igång radion i bilen. En sång lyckades fånga min uppmärksamhet och berörde mig! Här är några delar av texten:

"...I've seen a lot of things that have changed who I am..."
Jag kan helt klart säga att jag har sett en massa saker som
har förändrat inte bara mina åsikter, utan det har förändrat
hela mig, den jag är. Om du är nyfiken på vad så skicka en kommentar.

"...Closing chapters of a book let a broken heart mend ..."
Att hålla fast vid gamla saker i livet som gör ont har ingen mått bra av.
Att bestämma sig för att gå vidare, bläddra vidare i boken,
det kan faktiskt få oss att må bättre!

Sen till det bästa!
"...Heaven's got an open door tonight
We have found the time to get it right..."
Himlen har en öppen dörr i natt...
När vi vänder oss till himlen så finns det en Gud som ger oss kraft att "get it right", få saker rätt ställt igen. Den Guden, universums skapare, hade en privat show för mig när jag kom hem ikväll. Jag klev ut från bilen medan sången "heaven's got an open door tonight" klingade ut. Jag tittade upp och fick en chock! Ett sprakande norrsken rörde sig snabbt och oerhört vackert över mitt huvud. Blev helt stum och kunde lätt instämma i sången "heaven's got an open door tonight". Vilket skådespel! :D Och så påstår folk att hela det här stället är skapat av en explosion och miljoner år av slumpvisa mutationer... hahah... dom måste skämta!

Nu till ett erkännande...
Jag har lite svårt för en person, han är (eller har varit) satanist och en mycket märklig man. Det visade sig att det är HAN som har skrivit sången "heaven's got an open door tonight"... Det kändes inte bra när jag insåg att jag tyckte väldigt mycket om en sång som denna man skrivit. Well, jag får erkänna att han faktiskt kan skriva bra musik och den här gången lyckats skriva en text som jag också tyckte var ok. I alla fall delar av den... :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag måste också erkänna att jag gillar hans låtar. Det märkliga är ju att han ofta har anspelningar på kristendomen i texterna. Minns t ex "Crucified like my saviour" från tiden med Army Of Lovers. Grejen är väl att han använder bildspråket, men inte vill kännas vid dess kraft för att anspela på nåt Bibelord...

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!