onsdag, januari 07, 2009

Livskraft Polar 2009

Då var det dags igen, jullovet är över och vardagen börjar. Egentligen började jag jobba redan den 2 januari, då lägret Livskraft Polar startade. Det har varit fem fantastiska dagar, så det har inte riktigt känts som ett tungt jobb. Innan jag åkte kändes det besvärligt och inte alls så inspirerande att åka. Tröttheten var enorm, efter ett sent (men trevligt) nyårsfirande.

Vi har varit ca. 60 personer på lägret, och haft en mycket trevlig stämning. Att få några dagar när man får så mycket undervisning om Gud och får mycket tid till bön, det gör verkligen skillnad i livet. Vi har haft bibelstudier, smågruppssamlingar, mycket lovsång, god mat, lekar, underhållning och bra kvällsmöten. Det är svårt att se allt som Gud har gjort i allas våra liv under de här dagarna, men det jag vet är att Han har gjort mycket. Jag hoppas att upplevelserna och undervisningen ska få stanna kvar inom oss och bära frukt.

Risken finns alltid när man kommer hem från läger eller konferens att livet bara fortsätter rulla på som vanligt, men möjligheten finns alltid att göra förändringar. Jag tror att det här lägret kommer att göra skillnad i många ungdomars liv och att det kommer att få stor betydelse för den här våren. Stort tack till alla ledare som slitit och jobbat med lägret, ni har betytt otroligt mycket för många unga människors liv.

Inga kommentarer:

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!