fredag, april 27, 2007

Final i Nashville

Onsdag 25 april

Tog mig en ordentlig sovmorgon... trodde jag, men Paul Baloches (har skrivit bl.a. Above All och Open The Eyes of My Heart Lord) manager ringde kl. 07:00 och väckte mig, han undrade om jag hade tid för en intervju vid 9:30 på Hilton Hotel. *suck* Jaja, det var den sovmorgonen! Steg upp och fick i mig lite flingor och mjölk. Tog mig iväg mot downtown, börjar bli ganska bra på att hitta parkeringshus nu, det gäller att välja ett p-hus med många våningar, då är det större chans att det finns lediga platser. På Hilton blev jag bjuden på thé och stora, söta bullar med hallonsylt. Intervjun gick bra, Paul var grymt trevlig och ödmjuk. Han kommer förresten snart till Sverige:
http://www.lovsang.se/viewNavMenu.do?menuID=9

Efter intervjun gick jag på ett seminarium med Max Lucado, han pratade om 5 sätt att övervinna problem, "Facing Your Giants". Riktigt bra! De fem grejerna var:
Past (remember the things that God has done in the past)
Prayer (go down on your knees and pray)
Priorities (focus on the right things)
Passion (have a heart for what you are doing)
Perseverance (never give up)

Sen var det dags för en Big Hits Lunch, den här gången var det Integrity Music, en lovsångslabel som höll i trådarna. Kycklingsallad var uppdukad och bland artisterna på scenen fanns: Michael W. Smith, Paul Baloche, Casting Crowns, Leeland, Rebecca St. James m.fl.

14:00 hade jag min sista intervju, The Imperials var betydligt roligare än jag hade förväntat mig. Speciellt en av grabbarna, han var helt galen! Det kändes lite tråkigt när allt var över, folk packade ihop sina grejer och åkte därifrån. Jag körde hem och bytte om, sen drog jag direkt till den stora finalen... GMA Dove Awards 2007! Värmerekord, jag höll på att rinna bort i min finskjorta och de vita jeansen!! Hittade till backstageområdet och träffade två journalister som var mycket trevliga. De gjorde mig uppmärksam på att pressen inte kunde se själva showen, eftersom vi skulle vara bakom scenen och intervjua vinnarna. Jag var mycket sugen på att se själva showen från publikplats, så de lovade att ta kort och skicka intervjuer till mig så att jag kunde gå på showen! Helt suveränt! Nu är det bevisat... ibland kan man både äta kakan och ha kvar den. :) På vägen ut från backstage gick jag helt fel och hamnade i ett rum som var fullt av artister, hälsade glatt på några stycken innan jag insåg att jag hade hamnat helt fel. Jag befann mig i artistlogen!! :-o En av killarna i Grits hade den fetaste guldkedja jag någonsin sett!! Hittade snabbt ut därifrån och gick till publikplats, hade en plats riktigt långt fram.

Först var det en pre-show, med lite mindre priser till olika artister, sen startade tv-inspelningen och den stora showen. Kirk Fraklin körde första numret och där sattes ribban för resten av kvällen, mellan utdelningarna (som också hanterades av olika artister) så var det uppträdanden av diverse bra artister. Bland artisterna fanns Steven Curtis Chapman, MercyMe, T-Bone, Casting Crowns, Chris Tomlin.... m.fl. Helt underbart! Kvällens värdar var Brian Littrell (Backstreet Boys), Natalie Grant och Donnie McClurkin. Brian var kvällens clown och Donnie tappade bort sig några gånger och sa fel saker så att de fick ta om tagningarna. Inte helt tråkigt, bloopers live! Heheh...

När vi kom ut från galan så spöregnade det! Väntade i 10 minuter, till dess det regnade lite mindre och sen var det bara att springa! Jag var otroligt trött, så jag hoppade över efterfesten som var på Rocketown Club, downtown. Strömavbrott över delar i Nashville gjorde att det var kolsvart och mycket svårt att köra, det kändes inte alls säkert. När jag kom hem så small det till så att hela huset skakade, en åsksmäll. Jag kopplade upp för att kolla så att det inte var någon tornado på gång. Det visade sig att det var stora thunderstorms på gång med en liten risk för tornados. Var så trött att jag gick och la mig ändå och somnade direkt.

Torsdag 26 April

Äntligen en sovmorgon utan störningar!! Jag gick upp, fick en milkshake med diverse nyttigheter i till frukost och sen ringde jag Bob. Han kom och hämtade mig, sen drog vi till ett köpcenter för att shoppa lite. Hittade en kul kristen bokhandel där jag handlade en hel del, Bob skrattade åt min entusiasm och tyckte inte alls att jag skulle köpa allt "Jesus Junk" som jag hittade. :D Provade ett snyggt läderarmband med ett kors, sen behöll jag det på och LÄMNADE butiken med armbandet på, utan att betala. Kom inte på det förrän vi var på filmfestivalen några timmar senare! Bob lovade att åka förbi butiken och betala senare. Lunchen käkade vi på världens absolut bästa kinarestaurang. Allt du kan äta för 5 dollar, och det var den godaste mat jag ätit på mycket länge, utan tvekan den godaste mat jag ätit på restaurang någonsin. Två timmar senare rullade vi ut och tog oss till Nashville Film Festival, som Bob jobbar med i år. Det var en trevlig tillställning med två bra filmer, resten skräp! Tre kompisar till Bob kom och joinade oss och vi hade en väldigt trevlig kväll. Fick skjuts hem, packade och tog mig i säng.

Fredag 27 april

Bob kom och hämtade mig och tog mig till flygplatsen, tråkigt att behöva åka hem redan, hade gärna stannat några veckor till. Träffade de andra svenskarna på flygplatsen och vi åkte mot New York tillsammans. Väl i New York så skildes våra vägar, jag åkte med SAS, vilket de inte gjorde! När jag skulle checka in så reagerade passkontrollanten och försvann. Där stod jag i minst 5 minuter och undrade var han försvann. När han kom tillbaka så visade det sig att han hade kollat upp mig noga, eftersom jag hade samma namn som en kille som var förbjuden att vara i landet... svartlistad helt enkelt! Heheheh... :D Jaja, nu är det strax dags att hoppa på planet, Sverige... here I come!

Inga kommentarer:

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!