onsdag, april 25, 2007

Höjdare

Måndag 23 April

Hade bokat en intervju med presidentkopian, John, idag kl. 08:00 på hans rum, men eftersom jag inte hade räknat med att inte hitta någon parkering på 15 minuter och sen behöva gå 10 minuter till så blev det inget. Var på en frukost med underhållning, det var trevligt! Frukost? Nja... wienerbröd och varmt vatten, plus en frukt. Lunchen blev pizza samtidigt som vi fick underhållning från en massa bra artister. Ägnade hela eftermiddagen till intervjuer, det gick riktigt bra! Några var på 24:e våningen i en stor svit där, träffade bl.a. Rebecca St. James, Joanne Cash, Pettidee, Red Cloud, Carried Away, Jael och Debbie (en artist, tvpresentatör och modell från Thailand). Avslutade dagen i Pettidees svit (hissen bråkade på vägen dit och jag åkte upp och ner mellan 1:a och 23:e våningen TRE gånger innan jag kom fram, hann träffa en massa personer... hissen går för övrigt så snabbt så att man inte har något behov av nöjespark med fritt fall). Pettie och hans crew bjöd på mat och vi såg på "American Gladiators" från 80-talet, det var en riktigt trevlig stund! Kvällen bestod av en underbar konsert med diverse artister, bl.a. Point of Grace och Barlowgirl. Hoppade över sista konserten med Kevin Max från DC Talk, blev för trött.

Tisdag 24 april

Hoppade över morgonens konsert och tog en sovmorgon, sen fick jag gröt med äpplen i, riktigt god frukost. Föredrar frukostarna här hos Bobs föräldrar jämfört med hotellfrukostarna. Drog iväg till hotellet, Pillar dök aldrig upp på intervjun. En god lunch med diverse artister som spelade, snart har jag nog sett 70% av alla som jag skulle vilja se. Det är en skum känsla att gå omkring i hotellet och mingla med alla människor, det är kändisar överallt och några av dom har jag blivit riktigt tjenis med. En annan sak som jag blir imponerad av är att alla verkar komma ihåg vad man heter, och de hälsar glatt i korridorerna... "Hey Jonas!" Grymt impad! Jag lyckas inte ens hålla koll på artisterna, blandar ihop dem lite. Gjorde misstaget att gå fram och säga "Hey Freddie!" till en kille som inte ALLS var Freddie... heheh... men han tog det inte så hårt. :)

Efter lunch lärde jag känna lite folk från God TV, de var riktigt trevliga.

Hela eftermiddagen ägnade jag åt intervjuer igen, träffade bl.a. Jump5, Grits och Moya Brennan (Enyas syster). Det var speciellt kul att träffa Moya, eftersom det var hon som först inspirerade mig till att börja jobba med kristen musik. Efter jag hade hört en låt från henne så var visionen ett faktum... där började tankarna kring Flow. :D Gick ner på stan en sväng för att hitta någon sorts middag, hamnade inne på en countryklubb och lyssnade lite på bandet, det var helt ok! Resten av kvällen bestod av konserter, det är så otroligt mycket intryck och höjdare hela tiden så att man nästan blir avtrubbad... men det känns ändå kul att få vara med om det här, nästan lite overkligt. Tack Gud för de möten som jag fått under de senaste dagarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig upplevelse det måste vara!! :-D

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!