lördag, april 21, 2007

Skycity Gospel

Torsdag 19 april

Efter en panikartad packning så tog jag mig till sist iväg, resan mot Nashville var påbörjad. När jag kom till Arlanda behövde jag mat, så jag gick till McDonald's i Skycity och käkade en riktigt god burgare (eller så var jag bara väldigt hungrig). När jag sitter där så hör jag hur folk samlas en bit bort och nyfiken som jag är kan jag inte låta bli att gå dit. En scen är uppbyggd, fyra människor står på scenen och 150 personer i kavaj står framför. Verkar som nån sorts konferens, och jag undrar vad det är för New Age föreläsning som de ska lyssna på. En stor svart kille börjar instruera folket att de ska sjunga efter honom.... "Halleluujaah..." OJJ! Chocken var ett faktum! Killen började instruera gruppen i hur man sjunger Gospel! Där stod 150 uppklädda människor, mitt på Arlanda och sjöng för full hals "halleluja". Jag fastnade... 1 timme senare hade de lärt sig 4 gospelsånger och rörelser till det. Fler och fler människor samlades och personalen på en av krogarna lämnade sina platser och kom fram för att dansa och lyfta händerna och ropa halleluja. Det var HELT overkligt!! Jag var bara tvungen att stanna kvar och lyssa till sista låten. Efter sista låten gick jag fram och frågade ljudteknikern vad det var för samling. Jag tappade hakan när han sa att det var en ledarutvecklingsdag för banken Nordeas chefer!!! What??? Heheh... sen gick jag fram till den svarta killen och tackade för sången, även pianisten kom förbi och vi stod och pratade en stund.

Jag gick därifrån fylld av ny kraft och tacksamhet för att jag hade fått vara med om den här grejen. Det kändes som att resan hade börjat på ett bra sätt och jag tog bussen in till Stockholm, där jag sov över på Kistakollektivet, hos mina bröder som jobbar med crossnetFLOW.

Fredag 20 april
Startade alldeles för sent när jag gick från lägenheten, jag sprang hela vägen och var inte helt säker på var jag skulle stiga på flygbussen. Jag frågade en kvinna och hon beskrev var jag skulle. Problemet var att hon hade blandat ihop höger med vänster och jag kom inte fram. Jag fick springa ännu snabbare (med tung packning) tillbaka, men när jag kom fram så såg jag hur bussen körde ifrån mig. *suck* Jaja, d et brukar lösa sig tänkte jag och satte mig på tunnelbanan. Det fick bli en resa med Arlandaexpress, en ANING dyrare än flygbussen, men jag hade ingen lust att komma försent. När jag kom fram till Arlanda och skulle checka in i automaten så får jag ett meddelande. "Du har ett personligt meddelande i incheckningsdisken, du måste ta kontakt med personalen". What?? Ok, jag ställde mig i en kö som inte gick framåt, det visade sig att det satt en praktikant i den kassan... *suck* Väl framme så får jag veta att jag tydligen hade blandats ihop med en person som inte har tillstånd att resa in i USA, men efter de kollat upp mig så löste det sig! Heheh... så nu har man varit terrorist också. :D

Flygresan gick bra, jag satt med en trevlig kille som var nervös för passkontrollen i usa, han brukade tydligen fastna där två timmar varje gång... eftersom hans efternamn var "Islama". Heheh... nästan lite komiskt, men jag tyckte synd om honom. Jag sov mycket på planet och såg en bra film på min dator, "Timechanger". Se den! När vi kom fram så hade jag en dryg timme på mig att ta mig genom passkontrollen och säkerhetskontrollen och hämta mitt bagage! Kön var en mil lång, en söt liten knarkhund sprang omkring bland oss och nosade förbrilt utan resultat. Jag pratade med en säkerhetsvakt och fick gå förbi hela kön. Passkillen frågade ut mig hur mycket som helst, och jag blev mer och mer stressad. Till sist släppte han förbi mig i alla fall och jag hämtade min resväska och sprang vidare. När jag kom till säkerhetskontrollen var det en mils kö där också!! Efter en stund så öppnade de en till station och det gick snabbare. Sen hittade jag till tåget som skulle ta mig till rätt terminal, problemet var att jag åkte för långt och när jag steg av och frågade en vakt så bad han mig att hoppa in i tåget igen, eftersom jag kommit fel! Gaaaaah!! Det gick inge bra för mitt lag. När jag ÄNTLIGEN kom fram till gaten så hade alla passagerarna gått in i planet och mitt namn ropades ut i högtalarna. Jag hann!

När vi landat i Nashville och stod och väntade på bagaget så träffade jag David Media och två killar som jobbar med musik i Finland. Våra väskor dök aldrig upp på bagagebandet. En kille kom fram till oss och frågade om vi kom från Stockholm, han sa att det bagaget aldrig hade kommit med på planet, men att de lovade att leverera det senare under kvällen. *suck* Jahapp, jag gick ut och hittade Bobs mamma som stod och frågade en flygvärdinna efter mig.

Helt underbart, det är 20 grader varmt, grönt gräs, de bor hur vackert som helst i ett jättefint hus! Jag har fått ett mysigt rum med utsikt över en sjö, helt suveränt!

Mitt första uppdrag blev att sätta igång deras trådlösa nätverk, det gick halvbra, eftersom det var Macintosh! Men efter ett par timmars trixande och sittande i telefonkö så var vi uppkopplade. Det betyder att jag är online med både min bärbara dator och min PDA som jag har med mig. Jag lyckades vara vaken till 23:00, sen däckade jag i sängen. Tack Gud för en härlig dag.

Inga kommentarer:

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!