måndag, april 23, 2007

Olika sångfåglar

Lördag 21 April

Vaknade av att jag hörde något som lät som ett billarm en bit bort, efter en stund insåg jag att det var en fågel. Fågeln härmade tre olika typer av billarm, det var riktigt likt. Tyvärr kom den på att den skulle sätta sig utanför mitt fönster, sen var det kört att sova mer den morgonen.

Steg upp och fick nystekta pancakes med majssirap och sylt... yummie! Faktiskt, det var betydligt godare än det låter. Gick ut och testade att få igång min GPS, det funkade utmärkt och jag programmerade in de två adresser som jag skulle åka till under dagen. För säkerhets skull så skrev Bobs pappa ut en karta på papper åt mig också. Sen gick vi ut och han visade hur bilen fungerade. Den absolut bredaste bil som jag någonsin kört! Tog mig iväg mot Downtown Nashville och GPS'en guidade mig hela vägen fram, och en parkering fanns bredvid hotellet. Där kostade det 12 dollar att stå under en dag, inte billigt! Checkade in och gick till matsalen, där var det uppdukat fint och jag satte mig tillsammans med några mediastudenter från nåt college nånstans. Efter en god lunch gick jag runt och tittade på området, gick på två seminarier, ett om hur man marknadsför konserter och ett om "10 dumma saker som kristna gör", det var otroligt bra! Hade min handdator i fickan hela dagen och den fick för sig att slå på hela tiden, så innan dagen var slut så hade batterierna dött!! Blev lite nervös för att jag inte skulle hitta till kvällens tillställning. När jag åkte hem mot Mount Juliet så började en lampa blinka, "check engine", det kändes INTE bra. Tog mig dock hela vägen tillbaka, men sen vågade jag inte köra mer. Bobs föräldrar var inte hemma, och jag ringde till artisten som jag skulle käka middag hos på kvällen och sa att jag inte kunde komma pga. bilproblem. Hon fixade så att en kompis kom och hämtade mig, det var sjysst! Efter en trevlig kväll med HOT mat så pratade jag med Bobs föräldrar om bilen, tydligen så var det bara nåt felmeddelande, bilen fungerar bra. Fick i alla fall skjuts hem och vi hade ett givande samtal om hur viktigt det är att leva ut det man tror på som kristen.

Söndag 22 april

Började morgonen med bacon, hashbrownies (heter dom så?) Typ potatisburgare med majonäs till. Ytterligare en frukost som inte var så väntad, men god! Tog mig iväg tidigt och hittade en billigare parkering, 4 dollar per dag istället för 12 dollar. Gick på gudstjänst på hotellet, lovsångsteamet från Colorado Springs ledde lovsång och deras ledare pratade, öppet och ärligt om problemen de haft efter den stora skandalen med deras pastor (han som skrivit purposedriven life). Hur viktigt det är att leva ärligt och ödmjukt som kristen, mycket berörande! Sen var det dags för Ecco Awards, en gala där radiofolk och butiker får priser för olika saker. President Bush var en av värdarna, eller... heheh... nja, men en VÄLDIGT lik komiker! Den andra värden var nån sorts illusionist och komiker. Vi käkade en god lunch samtidigt och mellan utdelningarna spelade olika artister. Efter lunch var det dags för att mingla med artister, en sal var förberedd med godsaker å dryck, där minglade jag runt och pratade med en massa människor. Det var otroligt kul att få snacka med folk som man bara hört på skiva sen tidigare och som man ser upp till, bland artisterna som jag pratade med fanns: Steven Curtis Chapman, Rebecca St. James, Pillar, Point of Grace, Presidentkopian John, DecemberRadio... och en massa fler. Grymt trevligt! Efter det så hade vi möte med folk från Europa, vi pratade om samarbeten och sånt skoj, det var givande. Jag har även träffat de andra svenskarna som är här nu, det var kul. Vi drog iväg och käkade middag på en trevlig restaurang mitt emot Hard Rock Café, men jag var fortfarande mätt efter lunchen, så det blev en Cola.

Kvällen kom och den inleddes med en konsert med Hillsong United, helt underbart! Michael W. Smith var också med en sväng, och mitt i alltihop bjöd han in en kompis för att berätta om sitt liv... in på scenen stiger Jim Caviezel! Han berättade om filminspelningen "The Passion of The Christ" och hur det hade påverkat hans liv, mycket mäktigt! Uppfylld av ny energi gick jag mot hotellet och hörde sköna beats från ett tak. Tog mig dit och åkte hiss upp till taket, där spelade Red Cloud, en mycket duktig rappare, galet snabb och ett skönt flow. Blev bjuden på mjölk och syltmackor, sen drog jag vidare till kvällens sista konsert. Några singer/songwriters (bl.a. sångaren från Casting Crowns) spelade och sjöng ett soft program, en skön avslutning på kvällen, grymt bra ljud! En lugn bilfärd hem, nästan ingen trafik. Tack Gud för en toppen dag!

2 kommentarer:

Andreas S sa...

Hash brownies? Jag hoppas verkligen att du inte har ätit några sådana... LOL! =D

http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis_brownie

Anonym sa...

Jag är inte alls avis. Jag är inte alls avis. Jag är inte alls avis.

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!