torsdag, februari 19, 2009

Kabeltrassel

De flesta av oss har varit med om det och alla blir irriterade över det... kabeltrassel!! Under de senaste dagarna har mina tankar snurrat lite kring ämnet.

Jag har en ny mobil med headset/handsfree... otrådlöst! Så fort det ringer i telefonen så gräver man fram mobilen, fastnar med något finger i trasslet, letar efter hörlurarna och börjar försöka trassla upp de tredubbla knutarna på kabeln för att kunna använda headsetet överhuvudtaget!

Är det inte märkligt! Man har en fin kabel, helt utan knutar, när man lägger mobilen i fickan. Sen en liten stund senare när man tar fram den... Tadaaa! Ett nystan som skulle få vilken katt som helst att gå igång! Vad är det som händer där inne i fickan? Jag skulle nästan vilja sätta dit en övervakningskamera.

Ehm... ok, jag kanske överdriver lite, men för att bli lite seriös så fick jag en tanke om att livet fungerar lite på samma sätt som dessa kablar!

När man försöker dölja saker som har blivit fel, felsteg och annat dåligt, då tror jag att det bara tjorvar till sig under ytan. Istället bör vi ta fram det i ljuset och ta tag i trassel i våra liv, be om hjälp och styrka att våga vara sanna, att våga vara ärliga, stå för våra felsteg och stå för sanningen! Även om den gör ont och inte är så bekväm. Om vi gör det, så blir det mindre trassel att tjorva upp när vi plockar fram det från fickan och det har legat där rätt länge. Ju längre det får ligga, desto tjorvigare hinner det bli.

Inga kommentarer:

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!