torsdag, februari 12, 2009

Utbildning och framtid 2009

Varning för ett irriterat inlägg...

Idag var vi förbi Nolias ungdomsmässa: Utbildning och Framtid. Besvikelsen var total! Många färre utställare och många bra utställare saknades. Den tanke som slog mig under den korta tid vi hann vara där var:

Är inte RFSL extremt duktiga på att synas och marknadsföra sig? Inte en enda kristen organisation fanns på plats, men RFSL fanns där, stor och färgglad monter! Är det inte läge för oss kristna att inse allvaret i att ALDRIG synas där folket är??? Jag blev väldigt frustrerad! Får vi inte någon inbjudan, eller prioriterar vi inte att nå ut till unga i regionen? Usch! Det är det enda jag kan säga...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt! Jag skulle gärna medverka på något sätt i ett sådant sammanhang. Frågan är hur man skulle genomföra det praktiskt. Man behöver väl en organisation att företräda?

FlowJonas sa...

Ja, helt klart. Man behöver en organisation som bryr sig om ungdomarnas framtid. Då har vi automatiskt strukit en hel del kyrkor... nä, usch, nu var jag dum. Men jag tror att vi behöver en kristen organisation som jobbar lite som RFSL, dvs. sprider sina värderingar på ett effektivt sätt och bygger på gemenskapen och att vi är stolta för de vi är och det vi tror på.

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!