lördag, februari 07, 2009

Melodifestivalen del 1

Egentligen tar det emot att skriva om ämnet som många bloggar säkert kommer att ta upp eller har tagit upp under den senaste tiden. Jag kan ändå inte låta bli, efter att ha sett den första delfinalen ikväll.

Den stora hype som media försöker skapa kring Melodifestivalen känns på gränsen till överdriven (för att inte överdriva). Ikväll anser jag att man passerade gränsen då det blir tragiskt roligt istället för festligt. Det är så otroligt glittrigt och festligt så att man faller på eget grepp. Hela grejen känns som Kejsarens nya kläder, alla märker av luftslottet, men ingen vågar säga nåt. Om jag hade betalat TV-avgift och haft en egen TV hade jag krävt bättre kvalitet på utbudet. Att SVT har tänkt tjäna pengar på kalaset sken igenom ganska ordentligt också. Fyra omröstningar i samma program! Att man fått in över en miljon till Radiohjälpen säger man högt, men hur mycket man fått in till SVT håller man tyst om...

Kvällens vinnarlåt var ändå helt ok, förutom att den, som alla andra, låter som en blandning av två-tre låtar som man hört tidigare. Emilia är duktig och gjorde ett bra jobb, men låttiteln har jag alltid förknippat med Hillsong. You're my World... Varsågod, lyssna och njut:

Inga kommentarer:

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!