onsdag, februari 25, 2009

PT och TV

Förra veckan ringde Piteå-Tidningen... De hade fått tips om att jag inte har någon TV och ville skriva om det. Idag var det dags, 09:30 ringde det på dörren. Vi hade ett trevligt samtal om TV'n betydelse (eller rättare sagt obetydelse) i mitt liv och varför jag har gjort detta val. Givetvis måste jag filosofera lite kring det i det här inlägget.

Varför ska jag betala så otroligt mycket pengar för så otroligt få program som jag vill se? Nu har jag iofs. hört rykten om att man snart måste betala TV-licens även om man bara har en dator. :\

Hur mycket tid tar inte TV'n? Om jag hade haft en TV hade jag garanterat spenderat en hel del tid framför den. Jag tycker det är otroligt skönt att få tid för annat, ibland kan jag känna att det är bortkastad tid framför TV'n, men det stämmer ju inte riktigt. Att man däremot nästan måste ha en TV för att hänga med i det sociala livet är skrämmande. "Såg du .... igår?". Undrar på hur många arbetsplatser gårdagens TV-tittande är samtalsämnet varje dag?

Till helgen kommer reportaget, ta en titt i PT om du vill veta mer om mina funderingar!

1 kommentar:

Mats R sa...

Önskar verkligen att jag kunde kasta ut TV:n, men den är nog en del av mig vid det här laget, stjäl oerhört mycket tid av mig.

Grymt imponerad av dig som kan vara utan :)

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!