måndag, april 13, 2009

Blodets kraft

Den här helgen har påskens budskap blivit tydligt. Påskafton hade vi en ungdomsdag i Hortlax med sport, bad, mat, hip-hop, spel, nattvard och film (The Passion of The Christ). Det var nästan 30 ungdomar samlade och för mig blev höjdpunkten när en fd. elev till mig och hans kompis körde sina nya Hip-Hop låtar efter middagen. För bara några månader sen hörde han av sig och hade blivit kristen. Innan det så var han en mycket duktig rappare, textförfattare och musikskapare. Nu använder han sina gåvor för att skriva om livets mening, hur Gud finns med i hans nya liv och hur mycket Jesus betyder för oss. Det är helt otroligt att få höra! Att sen få fira en mysig nattvard tillsammans och avsluta med The Passion of The Christ, gjorde att påskens budskap blev väldigt tydligt för mig.

Tänk om man skulle förstå betydelsen av Jesu offer, hans blod, död och uppståndelse. Det är så stort att det inte går att förstå! Gud själv tog mitt straff, för allt skit som jag har gjort. HAN tog ansvar för sin skapelse, för det som vi människor ställer till med. Det enda vi behöver göra är att vända oss till Honom och våga ta emot erbjudandet.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Ja visst är det stort och häftigt! :-) Jag undrar om vi nånsin kommer att förstå vad Han gjorde för oss. Men jag tror inte att det är meningen att vi ska göra det heller.

Jag har lagt upp en länk till din blogg från min nu. http://ulrikas-tankar-och-funderingar.blogspot.com

/Ulrika.

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!