fredag, april 24, 2009

Vad har mest betydelse?

Ibland verkar jag tro att det bara är det arbete som syns utåt som räknas. Idag gick tankarna vidare och jag började förstå att mycket av det jobb som inte märks utåt är minst lika viktigt, det är nog till och med viktigare! Man har så lätt för att se bara det som syns och märks, nästan allt fokus hamnar där. Resultatfixerat, materialistiskt och ytligt. Det är lätt att hamna där, men jag tror inte att det är meningen att vi ska tänka så. Gud är varken synlig, materialistisk eller ytlig. Gud går på djupet, Gud ser bakom ytan och bryr sig om vårt inre. När jag väljer att be och ser hur Gud verkar efter mina böner så blir jag alltid lika förvånad. Varför? För att jag har så stort fokus på det som jag kan se med mina ögon.

Idag blev jag påmind om att det är dags att börja gräva djupare, se bakom ytan, satsa tid på det som verkligen har betydelse, livet tillsammans med Gud. Det får konsekvenser för det ytliga och det ger livet ett innehåll. Eller som man också kan säga: "Om du bara tittar på köttsoppan så blir du inte mätt."
Det som är svagt och det som vi räknar bort, det använder Gud, och jag tror att jag börjar förstå varför.

Tips! Det finns en massa saker som andra äger, som de tycker är skräp, men som du kanske tycker är värdefullt och behöver! Kom och fynda på Storstrands Loppis imorgon mellan 10:00-14:00, det blir även paltservering för den som är hungrig!

Inga kommentarer:

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!