måndag, mars 30, 2009

Hemavan TG-läger 2009

Hemkommen efter en trevlig och aktiv helg i Hemavan. En full buss med ungdomar plus ett gäng ledare åkte fredag morgon kl. 06:00 från Bergsviken. Det började halvbra, en av deltagarna fick magsjuka och han fick eget rum och egen toalett. Handsprit fanns tillgängligt på gården (Klippen, en mycket fin gård). Vid matlagning användes spriten flitigt (till händerna) och även när vi skulle äta så fick alla först smörja in sina händer i sprit. Det lät lite roligt när ungdomarna kom in i matsalen och frågade: "Var är spriten?". Projektet lyckades, ingen annan blev sjuk och vi fick en härlig helg med mycket åkning i backarna. Lördag var lite kall och blåsig, men söndagen blev helt perfekt. Vindstilla, sol och skön temperatur gjorde att vi åkte hela dagen.

När man glider nedför fjället har man två alternativ:
1. Stirra sig blind på åkningen och fästa blicken på marken för att inte ramla.
2. Lyfta blicken och se ut över fjällmassiven, njuta och må gott i solen, med risk för att falla.

Jag ser en koppling till det verkliga livet, vi har två val:
1. Se bara till oss själva och omständigheterna, fundera på hur vi ska klara av livets alla val.
2. Lyfta blicken och se ett större perspektiv, var finns Gud i allt som händer? Var finns mina medmänniskor? Är det verkligen bara jag som ska vara centrum för mitt eget liv eller lever jag för ett större syfte?

Inga kommentarer:

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!