lördag, mars 14, 2009

Storstrand

Nu är det alltså klart! Efter lång oviss väntan är det äntligen officiellt! Jag har fått den nya tjänsten som verksamhetschef på Storstrand. Det känns spännande, utmanande och mycket roligt. Om allt går enligt planerna så börjar jag den 1 april (nej, det är inget skämt). Eftersom mitt andra jobb inte slutar förrän i slutet av våren så kommer jag inte jobba heltid förrän dess.

Vad som känns mindre kul är att lämna jobbet i Hortlax, jag trivs väldigt bra och har haft en givande period där. Tråkigt att lämna ett kul jobb, men samtidigt tror jag att mitt nya jobb kommer att vara minst lika trevligt!

För dig som inte vet vad Storstrand är så kan jag ge lite kort information.
Gården ägs av EFS i Norrbotten, men verksamheten drivs av flera olika kristna föreningar och församlingar i Piteå. Jag tror verkligen på idén med samarbete över kyrkgränserna och jag ser en stor potential i den verksamhet som kan formas nu.

Storstrand har alltid samlat mycket folk och det är många som har positiva upplevelser från gården. Jag hoppas och tror att det ska fortsätta, med en ny huvudbyggnad (eftersom den gamla brändes ner). Ta en titt på: www.storstugan.nu för att kolla in hur bygget går och jag hoppas att vi ses på Storstrand i framtiden!

Inga kommentarer:

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!