torsdag, mars 19, 2009

Konserter mitt i veckan

Mitt under veckan så händer det inte alltid så mycket spännande. Den här veckan har dock varit ett undantag!

Igår var vi på konsert med The Real Group! Det var riktigt bra! De imponerade med sina sånger och ljud utan instrument. Kort sagt, en mycket trevlig kväll.

Men sen ikväll fortsatte festen helt oväntat!
Några musiker från Holland åker just nu genom vår landsända, och ikväll spelade och sjöng de i Rosvik. Jag ångrar verkligen inte att vi åkte dit! Gruppen turnerar runt i hela vår värld, nu senast kom de från Indien där de haft stora konserter. Jag hade inte hört deras namn tidigare, men nu kommer jag knappast att glömma dem! Eric och Tanja Lagerström med band gjorde ett mycket starkt intryck! Förutom att det var otroligt duktiga musiker så hade de en attityd, ödmjukhet och äkthet som imponerade! Det är svårt att beskriva kvällen, jag kan bara säga att det var synd att inte fler hade hittat till Rosvik ikväll. Jag hoppas på att kunna få dem till Piteå snart, så att fler får upptäcka dem och det som de har att ge! Har du möjlighet att ta dig till Vidsel imorgonkväll så gör det, eller Skellefteå på lördag! Tills vidare kan du kolla in ett videoklipp från en konsert med deras kör...

Inga kommentarer:

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!