torsdag, december 04, 2008

Besök av Biskopen

En aktiv dag i tjänsten idag, det började med besök på Hortlaxskolan,
två trevliga timmar som gick väldigt fort. Sen en del pappersjobb hemma,
middag hos Johanna och vidare mot Bergsviken, och det är kvällen jag vill skriva om lite mer i dagens inlägg.

Just nu befinner sig vår Biskop i Hortlaxkretsen och besöker den kyrkliga verksamheten. Ikväll fick EFS-föreningarna möjlighet att träffa honom för ett samtal. Jag satt med på mötet och blev mycket uppmuntrad. Glad över att vi får ha en så bra Biskop här uppe i norra Sverige, det känns inte självklart med tanke på hur det ser ut i dagens svenska kyrka. Vi har en biskop som jag tycker känns stabil, han står för kyrkans budskap, han känns äkta och vi hade en givande kväll tillsammans. Kvällen avslutades med att Hortlaxkretsens präst höll i en nattvard, han hade bra reflektioner om Jesus som den som kan släcka vår törst. Det är bara Jesus som kan mätta våra innersta behov, att bli sedda, älskade och bekräftade för de som vi är. Jag är tacksam för att jag får ha det jobb jag har, glad över de människor jag får träffa och den glöd och vilja som jag tycker finns i Hortlaxområdet.

Inga kommentarer:

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!