fredag, december 19, 2008

Dröm och verklighet

Ibland har man så verkliga drömmar att man ibland inte kommer på att det var en dröm förrän långt senare, eller så är man bara helt säker på att det är verklighet ända till dess att man vaknar. Imorse var jag med om tvärtom... En verklighet igår som kändes som att det var en dröm imorse när jag vaknade. Låt mig berätta lite kort om vad som hände.

Igår hade vi julavslutning för en samtalsgrupp som jag varit ledare i. Vi körde filmvisning och hade bjudit in till julmys för alla som ville. Precis innan filmen skulle sättas igång kom en elev som jag haft för några år sen. Många problem och ett mycket tungt liv, har varit väldigt fast i droger. Ända sedan tiden som jag hade honom i skolan så har jag önskat att det skulle gå bra för honom, men den utveckling som skedde var helt tvärtom.

Nu verkade det som att det hänt något. Han berättade att han blivit kristen för bara några veckor sen. Helt befriad från drogmissbruket! En helt ny livsglädje verkade han ha fått och jag blev otroligt glad över att få se det.

Senare på kvällen åkte vi och två till ner på stan för att käka... och där helt plötsligt fick vi vara med och be för en kvinna som hade det mycket jobbigt. Hela kvällen igår blev en väldigt stark upplevelse och jag åkte hem glad över allt som jag fått vara med om. Och som sagt... imorse när jag vaknade så funderade jag på om det var en dröm eller om det verkligen hade hänt. Men det har verkligen hänt och jag är så tacksam för att få se människor möta Gud mitt i vardagen och deras liv får en mening och livskraft, mer sånt tack!

Inga kommentarer:

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!