onsdag, december 03, 2008

Voodooleksaker

Idag blev det ett besök på IKEA i Haparanda, en trevlig utflykt utan större inköpsmål. Det blev några impulsköp och en inte så imponerande lunch på IKEAs restaurang. Har aldrig blivit speciellt imponerad när jag ätit där, den här gången var inte ens priset bra.

Vägen hem blev lite jobbig... dimma, slaskigt väder, svårt att se var vägen gick och spolarvätskan tog slut två mil innan Kalix. Tog oss till Kalix och hittade en OKQ8-mack där jag köpte spolarvätska. Har du tänkt på att priset inte skiljer speciellt mycket om du köper en färdigblandad jämfört med en koncentrerad? Så otroligt dumt att stå och betala en massa pengar för vanligt vatten.

Det var däremot inte något av det jag nämnt hittills som fick mig att må så dåligt som när jag skulle gå ut från OKQ8. Där hängde små dockor i nyckelringar "Voodoodolls - collect them all". Allvarligt? För det första kändes det hemskt att man vände sig till barn, för det andra så förstår jag inte hur man kan ta in en sån produkt överhuvudtaget. Även om det är på skämt så blir det allvarligt, framförallt eftersom man ser till att barn får upp ögonen för en ockult grej som Voodoo. Hade det varit små Biblar i nyckelringar så hade man aldrig tagit in dem, men all andlighet och religion verkar vara ok, bara det inte är kristet.

Inga kommentarer:

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!