tisdag, december 09, 2008

Vägen till Betlehem

Igår gick en del av min kväll till att hitta någonstans i Piteå där man säljer filmen "Vägen till Betlehem". Har du inte sett filmen, gör det! En skön film som passar väldigt bra att se så här vid juletid. Bra produktion och släpptes för bara ett år sedan, kolla in trailern här:


Mitt första försök i min jakt efter filmen blev på OKQ8 (ja, nu är de med igen i mina inlägg, men jag får inte betalt för att nämna deras namn...). Där informerades jag om att de bara har filmer som är en månad gammal, eller gamla klassiker.
Tyvärr släpptes filmen för ett år sedan, så den är varken ny eller klassisk.

Däremot så tycker jag att köpmännen i den här stan borde förstå att "Vägen till Betlehem" säkert skulle sälja bra just vid jultid. Därför borde man köpa in den och ha den på ett synligt ställe i butiken, det skulle kunna bli en succé. OKQ8 hade inte fattat det, så jag åkte vidare mot "Hemmakväll". Piteås största (enda) videobutik skulle väl ändå ha filmen till försäljning så här vid jultid, det kändes självklart! Men icke! Besvikelsen var total... och jag gick över till ICA Kvantum, de har ett ganska stort sortiment av filmer som är lite halvnya. Oj, vilken hög! Jag grävde, letade och grävde lite till. Hittade filmer som var släppta samtidigt som "Vägen till Betlehem", jag hittade "The Passion of The Christ", men självklart hittade jag inte just den filmen jag ville ha.

Ska man behöva åka till en kristen bokhandel för att få tag i en så här stor film? Filmen är gjord av samma bolag som gjorde "Sagan om Ringen", den är grymt aktuell just vid jul och ändå är det inte en enda butik som har den i hela stan!? Smått irriterad gick jag tillbaka till videobutiken och hyrde filmen. Som tur var fanns den i alla fall att hyra, undangömd bland de andra filmerna som började på V. Inte ens framställd bland aktuella filmer. Skärpning köpmän i Piteå, här missade ni en chans att sälja mer film, och dessutom få lite mer julstämning i butiken.

Inga kommentarer:

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!