fredag, november 21, 2008

Att sända radio mobilt

Vaknade utvilad och tittade ut genom fönstret. Ett tunt täcke snö hade landad under natten,
solens ljus reflekterades i snön och jag njöt av utsikten från mitt gästrum. En trappa ner möttes jag av en glad kattunge och hund som var på bushumör. Efter en god frukost var det dags att sätta igång med förberedelserna inför radiosändningen imorgon. Ville bara dubbelkolla utrustningen lite, allt kändes ganska lugnt. Kopplade ihop grejerna och sen gick jag ut en sväng för att kolla in gården och ta lite kort. Väldigt mysigt ställe! Men sen var njutningen över...

När jag kom in så började strulet, ljudkortet ville inte fungera, vissa ingångar var döda och jag fick inget ljud, eller så fick jag bara ljud i en högtalare, eller så kunde jag inte stänga av ljudet. Tappade gnistan totalt för ett tag, tiden som jag hade tänkt använda till att kolla in lokalen och rigga fick istället gå åt till att bråka med tekniken hemma vid datorn. En hel del energi har gått åt till att tänka ut lösningar till problem, men nu till sist när natten börjar närma sig så känns det som att sändningen kommer att bli av. En ljuspunkt under dagen är kattungen som legat i mitt knä halva dagen och bara varit gullig. :)

Imorgon kör vi förhoppningsvis den första mobila livesändningen på crossnetFLOWs webradio! Live från Kungsporten i Huskvarna, sändningarna börjar 13:00 och slutar inte förrän sent imorgonkväll om allt går som det ska. Om du tror på Gud får du gärna be en bön, rapport om hur det gick kommer senare i helgen! Vill du lyssna så gå in på crossnet.se imorgon!

2 kommentarer:

Andreas S sa...

Är det M-Audio FW 410 som strular?

FlowJonas sa...

Jepp, det strulade ordentligt!

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!