måndag, november 24, 2008

Väntan

Det finns ett gammalt talesätt som säger "Inget är som väntans tide
r", jag är inte helt säker på betydelsen, men jag är helt säker på att jag fått uppleva det idag. Tidigt åkte vi mot Stockholm, vi hade blivit förvarnade om snöstorm och det blev det. I en liten bil, med inte de bästa vinterdäcken färdades vi mot Sthlm. Blev extremt trött, kanske en baksmälla från en extremt aktiv lördag. Vi kom fram och jag fick höra att det var mycket förseningar på Arlanda. Jag tog mig dit i tid ändå, med tanke på osäkerheten och det hårda vädret. Väl framme verkade det som att mitt flyg skulle avgå i tid. Sega köer o förvirrad personal som inte hade några svar gjorde inte stämningen bättre. När vi skulle gå ombord sa en personal att hon inte hittat någon personal i planet. Hehe... lustig formulering, det lät som att de hade rymt. Ny info. skulle vi få en timme senare. Jag var tacksam att flyget inte var inställt som många andra avgångar. Gick till en av mina favorithörn med soffor och satte mig med datorn. Kände igen en röst och när jag tittade upp satt Samuel Ljungbladh framför mig. Kul! Vi hade en trevlig pratstund och sen fortsatte väntan. Halv fyra fick vi gå ombord, men det blev mer väntan och nya uppskjutningar. Vi fick renklämmor och The, riktigt gott, men jag började bli less på alla mackor. Frukost, lunch och middag, det blir för mycket! En bit innan 18.00 fick vi äntligen lyfta. En skakig uppfärd och en spännande landning, men jag hann läsa hela boken "Bibeln på 100 minuter", mer kommentarer om den kommer senare. Om inlägget idag ser konstigt ut så beror det på att jag sitter och skriver det i Taxin på väg hem från flyget. Tacksam för att få komma hem.

Inga kommentarer:

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!