torsdag, november 20, 2008

Kort solnedgång

Helgen närmar sig och det känns kul. Communityn crossnetFLOW som jag varit med och startat fyller 5 år och det ska firas under hela lördagen. Platsen blir Kungsporten i Huskvarna och insläpp blir 13:00. Jag kommer att sända webradion live från eventet under hela dagen, kan du inte komma dit så får du gärna gå in på crossnet.se och lyssna på webradion!

Idag blev en resdag för min del, min flickvän skjutsade mig till flygplatsen och sen bar det av mot Stockholm. Solen hann precis gå ner när vi lyfte med planet... men sen efter bara en stund märkte jag hur solen började titta fram igen. Jag antar att det berodde på att vi flög söderut och att solen går ner senare i Stockholm än i Piteå just nu. I vilket fall som helst var det väldigt vackert, en av de finaste flygturer jag varit med om (på länge). Vi flög lågt över Stockholm och kvällssolen gjorde att hela stan blev väldigt fin. Tog mig till mina vänner som jag skulle samåka med, sen blev det bil vidare mot Huskvarna. Vi stannade och tankade på en OKQ8, där hittade jag filmen "Hangman's Curse", en film av Frank Peretti, grymt kul att hitta en film av en kristen författare på en vanlig bensinmack!

Jag har fått möjligheten att sova hos vänner i deras nyköpta hus. Trots mörkret så förstår jag att det här är ett väldigt fint hus i ett fint område. Absolut stjärnklart, inga störande stadsljus i vägen. Vi möttes av deras glada hund och en kattunge. God kvällsmat och en rundtur i det fina huset fick avsluta dagen. Nu ska det bli skönt med en god natts sömn, jag ser fram emot att få vakna imorgon och se hur allt ser ut i ljuset!

Inga kommentarer:

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!