fredag, juli 14, 2006

Berlin, here I come

Igårkväll satte jag mig på tåget i Älvsbyn. Fyra trevliga scouter från Danmark gjorde mig sällskap i kupén. Efter en stund lyckades en av killarna välta en burk cider, han blev helt sjöblöt och jag fick också en del på mig. Scouterna var svåra att förstå, men de hade tydligen sett någon på tåget som de kallade för Lucifer, han såg skum ut. :) Jag fick tag i Lisa, en kompis till en kompis, hon bor i Berlin och lovade att möta upp mig på tågstationen för att ge mig en liten guidad tur. Hoppas bara att jag hittar till rätt tågstation när jag kommer fram, tunnelbanesystemet verkar lite tjorvigt där borta.
Natten blev lugn och jag hann läsa en massa i min Bibel och min bok "Att be eller inte be".

Fredag 14 juli
Vaknade utvilad vid 7-tiden och gjorde mig klar för att gå av i Sthlm. Därifrån tog jag Arlanda Express för att få käka en frukost på McDonald's i SkyCity. (nej, jag har inte fått pengar av dom för att skriva det här). Jag lyckades välta ut en het kopp med vatten över mig... *ouch* Fick en ny, och behövde inte torka upp efter mig, lite plåster på såren. Frukosten var god i alla fall, mätt och belåten hittade jag en toalett där jag kunde borsta tänderna, tvätta mig och byta kläder, kände mig lite som killen i The Terminal. Sen letade jag reda på en butik där jag kunde köpa en ryggsäck. Hade jag varit hemma hade jag aldrig köpt en Salming-bag, men vad gör man? Det var det billigaste jag hittade och skönt att bli av med plastpåsen från Coop. Nu är det dags att leta upp incheckningen på terminal 5, hejdå Sverige!

1 kommentar:

Anonym sa...

Here are some links that I believe will be interested

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!