måndag, juli 31, 2006

Sommaren är kort

Det blev ingen intervju med Carola, hade varken tid eller ork att jobba så hårt för att få en. Däremot så såg jag konserten, från en bra plats utanför festivalområdet. :) Efter konserten åkte jag ut till Havsbadskyrkan och hjälpte dem med "bullgerillan".
Bullgerilla är att ge sig ut bland fulla människor och bjuda på kaffe och bullar, det var inte väldigt mycket folk på Pite Havsbad, men ändå hyfsat. Vi fick några bra samtal och åkte hem ganska sent på fredagnatt.

Badhusparken
Lördagmorgon 09:30 träffades vi i Badhusparken, jag hade inte lyckats få tag i ljudteknikern, men han kom lite senare och vi fixade dit ljudet. Märkligt nog så kände jag mig inte det minsta nervös inför att sjunga. 11:00 satt folk på plats i Caféet och vi körde fem låtar, Olov spelade toppen och hela spelningen gick helt ok. Skulle gärna göra om det om jag får tillfälle igen.
Efter spelningen träffade jag min kusin med familj och pratade en stund, det var verkligen trevligt. Han hade nästan blivit sönderslagen av ett träd som han kapat tidigare under sommaren, men trädet missade honom på millimetern. Jag tvivlar inte på att Gud var där och såg till att det inte gick riktigt illa, det trodde även min kusin.

Sen gjorde jag något som jag gör väldigt sällan! Ingenting! :D
Gick på stan, stannade vid kyrktältet en stund, njöt av vädret och levde livet. Hade ingen koll på klockan, köpte lite mat och mådde gott. Dagen gick snabbt och när kvällen kom hjälpte jag till med kaffeserveringen i kyrktältet. Många var kaffesugna, men allt gick bra. Det blev en toppenkväll, tack vare det härliga gänget som jag jobbade med. En grekisk souvlaki med Tsatziki blev det också, samtidigt som Tomas Ledin gick på scenen. Bra konsert, till skillnad från Laleh och Andreas Johnson, som inte alls var speciellt bra.

Igår fick jag prova på att vara Nasse (inte Nazist, utan grisen i Nalle Puh) i ett drama på Havsbadskyrkan. Jag har alltid drömt om att få spela Nasse, ehm... eller nåt sånt, men det var faktiskt riktigt kul. Ett tryne av äggkartong och en rosa gardin över axlarna, det var allt som krävdes för att jag skulle känna mig som en riktig gris.

Inga kommentarer:

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!