tisdag, juli 18, 2006

Kings Kids

Idag skulle Kings Kids komma till Havsbadet, en barngrupp från UMU.
Jag fick veta att de inte hade någon ljudanläggning med sig, men det löste sig snabbt genom Ola, vår räddande ängel i kris. Jag skulle jobba extra på kyrkan idag pga. besöket och hade tänkt börja vid 15-tiden, jag fick veta att Kings Kids skulle komma då också... och Ola hade också tänkt komma till Havsbadet då, vilket sammanträffande!

Vi fick låna en liten fin anläggning, men tyvärr strulade CD-spelaren i den, så jag fick springa till kyrkan och ta vår cd-spelare istället. Då visade det sig att vi inte hade någon ström, jag lånade telefonen på receptionen och fick tag i en vaktmästare som gjorde ett undantag och slog igång strömmen som egentligen går på timer. :) Sen flöt det på bra och barnen var duktiga! De kommer att köra utanför sommarbutiken på Pite Havsbad kl 17:00 både torsdag och fredag denna vecka, ta dig dit om du inte har annat för dig.

Sen drog jag och två kompisar till segelbåten för att ta en tur, det blåste rätt bra, men innan vi hade hunnit fixa till den var det i princip spegelblankt. :( Vi var inte sugna på att åka hem, så det blev en tur till Statoil och sen Degerberget. Klättrade upp i ett utkikstorn och drog sen hemåt. När jag hade lämnat av kompisarna hemma och slog igång radion så spelades just en låt som har berört mig ett antal gånger, framför allt första gången jag hörde den. Gud kan verkligen använda allt, till och med en radiostation med profana sånger! Texten talade väldigt mycket till mig och här är några utdrag:

"Do what you’re told Follow directions, obey the law I let you win but you go too far...
...
But you’re outta control, you never do what you’re told Read the instructions, stay on the road Think from above, not down below I’m the man, gimme control..."

Jag vet inte hur mycket jag behöver förklara, men det kändes som att det var en påminnelse om att läsa Bibeln (read the instructions), en påminnelse om att det faktiskt spelar roll vad jag gör, att det är viktigt att försöka leva rätt och göra det man upplever är rätt och ge Honom kontroll, Han som har skapat oss och vet vad som är bäst.

Inga kommentarer:

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!