lördag, juli 08, 2006

Älskad

Var på en gudstjänst igår på Storstrand, talare var KG Larsson. Han pratade om hur viktigt det var att komma ihåg att vi är kristna varje dag och att Gud kan använda oss precis jämt. Han sa också en annan sak som påminde mig om en händelse:
-Det viktiga är inte vad vi gör, utan vem vi är.
Givetvis spelar det roll vad vi gör, men det viktiga att veta är att vi är skapade av en Gud som älskar oss. Jag var med om en händelse för några år sedan som jag vill dela med mig av idag:

"Dammsugarstoryn"
Det var på den tiden som jag bodde i en stuga hemma på tomten hos min far med familj. Den stugan städades... ibland! Jag kände att jag hade tappat bort Gud i livet och att han inte betydde så mycket för mig, jag var inte ens säker på att Han brydde sig om mig. Det kändes inte alls så bra, och dessutom var det länge sen som jag hade städat, så det var rätt stökigt i min stuga. Jag tog fram dammsugaren för att ta tag i städningen och började dammsuga. Efter en stund började det att tjuta högt i dammsugaren.
"jaha... perfekt, nu går dammsugaren sönder också", tänkte jag och stängde av den.
Jag delade på röret och där hade en liten tidningsbit fastnat och den föll ner på golvet. Då förstod jag att det var den som hade orsakat det tjutande ljudet och jag slog igång dammsugaren för att suga upp biten... men nyfiken som jag är så kunde jag inte låta bli att ta upp den lilla biten för att läsa om det stod något på den. Jag rös när jag läste de enda ord som man kunde se:
"Du är Guds barn ändå"
Orden träffade mig rakt in i hjärtat och jag stod svarslös inför det faktum att Gud än en gång hade överbevisat mig, Han tänkte inte sluta älska mig bara för att jag inte brydde mig speciellt mycket om Honom.
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Oavsett vad du går igenom vill jag att du ska veta en sak, det finns en som ville ditt liv, en som älskar dig oavsett vad du gör, Han längtar efter att du ska besvara Hans kärlek. Gud är stor!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dags för din första kommentar!! Kul att du startat en blogg. Hit tänker jag återkomma. Jag gillar dammsugarepisoden!! God bless!

Unknown sa...

Haha, jag tänker lägga in en sen kommentar. Jag gillar också dammsugarhistorien. :-)

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!