måndag, juli 17, 2006

Är Gud svensk?

Efter mina erfarenheter i Berlin säger jag ett klart nej på den frågan. Jag har nog haft en smått skum bild av Gud på vissa områden i alla fall. Kanske är det så att man har en förmåga att passa in Gud i ens egen kultur och göra Honom lik mig själv. Farligt!

Tågresan hem var i alla fall inte speciellt spännande, förutom att jag höll på att ramla ner från högsta britsen när jag skulle klättra upp! Hann dra med mig sänglampan så att den lossnade från väggen också. Där hängde jag och dinglade med benen och försökte hitta fotfäste. Som tur var hade jag en snäll kupékompis som hjälpte mig upp.

Innan tågresan hade jag några timmar i Stockholm, det var däremot läckert!
Det började med att jag kom till terminalen och letade reda på en dator med internet,
tidsbegränsningen hade hängt sig, så jag betalade inte en spänn och kunde sitta i två hela timmar! Sen gick jag på stan en sväng, åt på ett gott ställe som stekte härliga biffar. Vid fyratiden gick jag förbi St. Klara Kyrka och hamnade på ett lovsångs och vittnesbördsmöte. Det var intressant! Tre ungdomar hade blivit kristna under dagen och jag fick höra mäktiga vittnesbörd om hur människors liv hade blivit förvandlade. Kanske inte vad man förväntar sig att få höra utanför en Svensk kyrka. *fördomar* :)

Imorse kom jag hem 06:00 med tåget, det var för tidigt och jag hann knappt stiga av, men det gick bra. Sen har jag jobbat på Havsbadskyrkan fram till nu, en trevlig dag. Dags att sova!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååh, man blir så glad när man hör vad som faktiskt händer i Sverige idag (och dessutom i Sv Kyrkan!!)

Filosofi/Religion Blogglista.se Religion BlogRankers.com Blogg Topplista på Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också!